Adviseur Informatievoorziening
Over de vacature
Ben jij in staat om zowel gevraagd als ongevraagd advies te geven over onze digitale informatievoorziening?
Met jouw deskundigheid lever je waardevolle adviezen die bijdragen aan de verdere ontwikkeling en professionalisering van de informatievoorziening binnen de gemeente Breda.
Wat ga je doen?
Je zorgt ervoor dat de organisatie tijdig beschikt over deskundige adviezen die aansluiten bij de behoeften van de interne klant én rekening houden met de gemeente brede belangen. Bij elk advies weeg je zorgvuldig de belangen af tussen de interne klant en het organisatiebelang. Je communiceert je adviezen op diverse manieren, passend bij de situatie.
Je stelt jezelf en je collega’s continu de vraag hoe we bestaande middelen – zoals onze huidige software – beter kunnen inzetten, of waar nieuwe digitale oplossingen nodig zijn om interne en externe processen te verbeteren. Dit doe je samen met de interne klant, I-specialisten, leveranciers en andere belanghebbenden.
Je maakt deel uit van het team Advies & Projecten en werkt daarnaast als teamlid mee in verschillende projectteams, werkgroepen of agile teams.
Wat vragen wij?
In deze rol ben je betrokken bij projecten waar informatievoorziening centraal staat. Dit betekent dat je betrokken bent bij het bedenken van oplossingen in een vroeg stadium tot aan de uiteindelijke implementatie. Je fungeert als de brug tussen de bedrijfskant en alle aspecten van informatievoorziening, waaronder technologie, beveiliging en privacy. Je bent verantwoordelijk voor het inschakelen van de juiste specialisten wanneer dat nodig is.
- Je hebt sterke advies- en communicatieve vaardigheden.
- Je hebt het vermogen om oplossingsgericht te denken en partijen te verbinden.
- Je bent een teamspeler die effectief samenwerkt en resultaatgericht is.
- Je hebt overredingskracht om anderen te overtuigen.
- Je hebt goede organisatiesensitiviteit en vaardigheid in planning en organisatie.
- Je hebt 3 tot 4 jaar ervaring en expertise op het vakgebied.
Wat bieden wij?
Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners én voor onze medewerkers. Naast een baan met impact kun je daarom rekenen op:
- Een jaarcontract voor 32-36 uur per week, met mogelijk uitzicht op een vast contract.
- Een bruto maandsalaris van maximaal € 6.072,- (schaal 11 cao gemeenten) op basis van 36 uur.
- 201,60 verlofuren per jaar bij een contract van 36 uur.
- Een individueel keuzebudget van 17,05% boven op je salaris dat je kunt inzetten voor studie, extra verlof of bijvoorbeeld de aanschaf van een fiets. Het bedrag laten uitbetalen als een soort 13e maand kan ook.
- Volop ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.
- Een goede werk-privébalans met flexibele werktijden.
- Een laptop en mobiele telefoon.
- De mogelijkheid om thuis te werken.
- Een werkgeversbijdrage in de kosten van de zorgverzekering.
- Een goede pensioenregeling bij ABP waarbij wij als werkgever 70% van de premie betalen en jij slechts 30%.
Wie zijn wij?
Wij zijn het team Advies & Projecten. Ons team zorgt voor de advisering en projectbegeleiding bij vragen en projecten met een grote informatievoorzieningscomponent. Verder zijn wij een belangrijke schakel tussen de afdeling en de rest van de organisatie. We werken in een informele sfeer waar hard wordt gewerkt, maar zeker ook gelachen. De werktijden zijn flexibel, er is mogelijkheid om bijvoorbeeld 4x9 te werken en om (gedeeltelijk) thuis te werken.
Het team maakt deel uit van de afdeling Regie Data & Informatie (RDI). De afdeling RDI bouwt mee aan de digitale en online toekomst van Breda. Dit doen wij voor - en het liefst samen met - de inwoners en bedrijven van Breda. We werken met iets heel kostbaars, namelijk informatie. Vertrouwen staat bij ons daarom voorop. Wij versterken en inspireren door het geven van advies op het terrein van informatievoorziening en IT, het uitvoeren van onderzoek en het beheren van data en systemen.
Lees meer over de Gemeente Breda.
Enthousiast geworden?
Reageer dan snel op deze vacature van Adviseur Informatievoorziening. Reageren kan tot en met zondag 11 mei. Zijn we enthousiast, dan ontvang je een uitnodiging voor een kennismakingsgesprek.
Liever eerst meer weten over deze functie? Mail dan naar Fleur Kamp: fga.kamp-harkema@breda.nl
Goed om te weten:
- De Gemeente Breda is een werkgever die gelijke kansen biedt. Wij ontvangen graag sollicitaties van alle voldoende gekwalificeerde personen ongeacht hun komaf, geslacht, functiebeperking, religie/overtuiging of leeftijd.
- Als ambtenaar heb je een bijzondere verantwoordelijkheid. Daarom vragen we van iedere nieuwe collega een Verklaring Omtrent het Gedrag. Ook kan het zijn dat we je openbare sociale mediaprofiel raadplegen en leg je een ambtseed of -belofte af.
Deze vacature delen? Geen probleem! Acquisitie stellen we niet op prijs.