Adviseur Treasury
Over de vacature
In Breda werken we samen aan een toekomstbestendige, inclusieve en bruisende stad. Als Adviseur Treasury speel je een cruciale rol in het strategisch beheren van onze financiën en help je ons de financiële stabiliteit van de gemeente te waarborgen. Jouw expertise zorgt ervoor dat we onze ambities waarmaken en tegelijkertijd de belangen van onze inwoners bewaken. Dit is jouw kans om niet alleen met cijfers te werken, maar ook echt impact te maken op de stad en haar mensen.
Wat ga je doen?
- Je voert dagelijks cashmanagement uit, inclusief het aantrekken van (kortlopende) leningen.
- Je analyseert de diverse geldstromen binnen de gemeente Breda en beheert saldi en limieten op bankrekeningen.
- Je beheert en optimaliseert de Treasury-systemen (waaronder Aareon).
- Je stelt Treasury-rapportages op en verbetert deze.
- Je stelt (toekomstvoorspellende) kasstroomprognoses op en beheert deze op basis van input vanuit verschillende organisatieonderdelen.
- Je onderhoudt en versterkt relaties met banken en geldverstrekkers op het gebied van cashmanagement.
- Je adviseert interne afdelingen bij de beoordeling van leningaanvragen en het verlenen van borgstellingen.
- Je ondersteunt het team van financieel adviseurs met adviestaken.
Wat vragen wij?
- Je hebt een afgeronde WO-opleiding in een bedrijfseconomische of financiële richting.
- Je hebt ervaring met betalingsverkeer en/of cashmanagement.
- Je hebt ervaring met het opstellen van kasstroomoverzichten en -prognoses.
- Je hebt relevante kennis van Treasury- en/of bankingsystemen.
- Ervaring met gemeentefinanciën is een pré.
- Je hebt sterke communicatieve vaardigheden en kunt effectief schakelen met verschillende stakeholders.
- Je hebt analytisch vermogen en weet cijfers te vertalen naar doelgerichte oplossingen.
- Je werkt zelfstandig en neemt verantwoordelijkheid voor beslissingen.
Wat bieden wij?
Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners én voor onze medewerkers. Naast een baan met impact kun je daarom rekenen op:
- Een jaarcontract voor 32-36 uur per week, met mogelijk uitzicht op een vast contract.
- Een bruto maandsalaris van maximaal € 6.862,- (schaal 12 cao gemeenten) op basis van 36 uur.
- 201,60 verlofuren per jaar bij een contract van 36 uur.
- Een individueel keuzebudget van 17,05% boven op je salaris dat je kunt inzetten voor studie, extra verlof of bijvoorbeeld de aanschaf van een fiets. Het bedrag laten uitbetalen als een soort 13e maand kan ook.
- Volop ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.
- Een goede werk-privébalans met flexibele werktijden.
- Een laptop en mobiele telefoon.
- De mogelijkheid om thuis te werken.
- Een werkgeversbijdrage in de kosten van de zorgverzekering.
- Een goede pensioenregeling bij ABP waarbij wij als werkgever 70% van de premie betalen en jij slechts 30%.
Wie zijn wij?
Breda is een stad die alles heeft: een aantrekkelijke historische binnenstad, een mooie groene omgeving, een strategische ligging midden in de Benelux, ondernemerschap, cultuur en gezelligheid. De Gemeente Breda is een dynamische werkgever die zich richt op het realiseren van ambities voor de stad en haar inwoners. De organisatie bestaat uit enthousiaste medewerkers die zich inzetten voor maatschappelijke vraagstukken zoals duurzaamheid, woningbouw en armoedebestrijding.
Het team Financieel Advies en Beleid speelt een cruciale rol in het waarborgen van een gezonde financiële balans tussen de ambitieuze doelen van de gemeente en de beschikbare middelen. Een divers team van 28 financiële collega’s werkt effectief samen om deze doelen te bereiken.
Lees hier meer over Gemeente Breda.
Enthousiast geworden?
Reageer dan snel op deze vacature. De vacature staat open tot en met 6 april 2024. De eerste gespreksronde vindt plaats op 8 april en 9 april. Als je wordt geselecteerd, nodigen we je graag uit voor een tweede gesprek op 14 april. Het arbeidsvoorwaardengesprek zal plaatsvinden op 17 april.
Wil je meer weten over deze vacature? Neem dan contact op met Koen van Grimbergen, Teamleider Financieel Advies en Beleid, via (06) 1471 2018.
Goed om te weten:
- De Gemeente Breda is een werkgever die gelijke kansen biedt. Wij ontvangen graag sollicitaties van alle voldoende gekwalificeerde personen ongeacht hun komaf, geslacht, functiebeperking, religie/overtuiging of leeftijd.
- Als ambtenaar heb je een bijzondere verantwoordelijkheid. Daarom vragen we van iedere nieuwe collega een Verklaring Omtrent het Gedrag. Ook kan het zijn dat we je openbare sociale mediaprofiel raadplegen en leg je een ambtseed of belofte af.
Deze vacature delen? Geen probleem! Acquisitie stellen we niet op prijs.