Merve, coördinator betalingsverkeer: ‘Mijn bijdrage aan een soepel betalingsverkeer’

Merve zorgt ervoor dat de inkomende en uitgaande geldstromen van de gemeente Breda soepel verlopen. Lees hoe ze met haar coördinerende rol bijdraagt aan de financiële stabiliteit en efficiëntie van de gemeente.

Jouw karakter maakt Breda efficiënter

"Mijn naam is Merve en ik werk als coördinator betalingsverkeer bij de gemeente Breda. Ik ben hier 10 jaar geleden gestart en houd me sinds 6 jaar bezig met het beheren en coördineren van alle financiële transacties binnen de gemeente.”

De rol van de gemeente

“Als gemeente hebben we met verschillende geldstromen te maken. Denk hierbij aan het verstrekken van subsidies voor maatschappelijke initiatieven, het betalen van rekeningen voor projecten in de gemeente en het uitbetalen van salarissen aan medewerkers. Zodra er een nieuwe transactie plaats gaat vinden, ben ik erbij betrokken om te kijken hoe we dit het beste in kunnen richten zodat het geld op de juiste plek terechtkomen, goed geadministreerd en op tijd verwerkt wordt. Door dit betalingsverkeer goed te organiseren zorgen we ervoor dat we als gemeente onze taken en verantwoordelijkheden uit kunnen blijven voeren.” 

Elk project heeft een directe impact op de inwoners van Breda. Dit maakt mijn werk leuk en betekenisvol!

Merve
coördinator betalingsverkeer

Digitalisering

“Wij zijn bij het betalingsverkeer continu bezig met het optimaliseren van de processen om zo efficiënt mogelijk ons werk uit te voeren. In de coronatijd zijn we dan ook binnen een dag overgegaan van fysieke betaalopdrachten naar digitale betaalopdrachten. Dit heeft een enorme positieve bijdrage geleverd. Het is overal toegankelijk, snellere doorlooptijden, minder handmatige handelingen. We kijken continu naar nieuwe mogelijkheden en pakken het met beide handen aan.”

Nauwkeurig werken en overzicht houden

“Ik ben de enige coördinator betalingsverkeer binnen de gemeente, wat een grote verantwoordelijkheid met zich meebrengt. In mijn rol is het belangrijk om nauwkeurig te werken en een goed overzicht te houden, aangezien ik te maken heb met verschillende betalingssystemen en bankprocessen. We werken met het vierogenprincipe; elke betaling wordt door meerdere personen gecontroleerd voordat deze definitief wordt uitgevoerd. Dit zorgt voor extra veiligheid en betrouwbaarheid

Dat ik de enige persoon met deze functie ben, betekent niet dat ik individueel werk. Ik werk in een team van 5 personen. Mijn directe collega’s houden zich bezig met administratie van de betalingen en de verwerkingen van de bank. Daarnaast werk ik nauw samen met financieel adviseurs en heb ik veel contact met collega’s van andere afdelingen. Samen proberen we oplossingen te zoeken voor uiteenlopende uitdagingen. Op die manier leer je veel collega’s kennen en dat maakt het werk ook zo leuk!”

Betrokkenheid bij de stad

“Breda is niet alleen mijn werkplek. Ik ben hier geboren en getogen. Elk project, of het nu gaat om het verstrekken van subsidies voor stadsvernieuwing of het coördineren van betalingen voor evenementen en initiatieven, heeft een directe impact op de inwoners van Breda. Als ik op straat loop, zie ik letterlijk de projecten waar ik aan meegewerkt heb. Dit maakt mijn werk leuk en betekenisvol!”

Lees meer over de afdeling Financiële administratie, advies en beleid.

Collega Merve poseert in de publiekshal