Procesverbeteraar afdeling Ruimte en Vastgoedontwikkeling

Neem contact op

Over de vacature

Openingsdatum
13-11-2024
Sluitingsdatum
01-12-2024
Opleidingsniveau
HBO
Vakgebied
Ruimtelijke Ordening
Dienstverband
Fulltime, Parttime
Uren per week
32 - 36
Salarisindicatie
€ 4.264 - € 6.072

De afdeling Ruimte en Vastgoedontwikkeling zoekt een enthousiaste collega die aan de slag gaat als procesverbeteraar voor de afdeling Ruimte en Vastgoedontwikkeling. We willen met dit traject procesmatig aan de slag. Hoewel er gestart wordt met dit project zal dit ook zijn doorwerking krijgen op de keten Stedelijke Ontwikkeling.
Heb je ervaring met het stroomlijnen van processen binnen een gemeentelijke organisatie? Hou je ervan om integraal te werken en ben je goed in het aansturen en enthousiasmeren van collega’s? Dan zoeken wij jou als onze nieuwe procesverbeteraar!
 

Wat ga je doen?

  • Je brengt de proceshuishouding van de afdeling in kaart door alle werkprocessen te analyseren en knelpunten te identificeren.
  • Je stelt kwaliteitsnormen voor de processen vast in overleg met het management en evalueert of deze voldoen aan de gewenste standaarden, waarbij je rekening houdt met relevante wet- en regelgeving en gemeentelijke beleidskaders.
  • Je bepaalt het volwassenheidsniveau van de processen en doet aanbevelingen voor verdere professionalisering.
  • Je organiseert workshops om processen te beschrijven en faciliteert samenwerking tussen betrokkenen.
  • Je begeleidt de implementatie van procesmatig werken en biedt ondersteuning om medewerkers te helpen bij de overgang.
  • Je borgt de adaptatie door regelmatig te evalueren en ervoor te zorgen dat de nieuwe werkwijzen goed worden geïntegreerd en nageleefd.

Wat vragen wij?

  • Je beschikt over hbo-werk- en denkniveau.
  • Je hebt werkervaring op het gebied van procesmanagement, -verbetering en verandermanagement binnen een gemeentelijke organisatie.
  • Je bent minimaal in het bezit van een LEAN (Six) Sigma certificaat.
  • Je toont sterk leiderschap door anderen te inspireren, verantwoordelijkheid te nemen en effectief te sturen, zelfs in complexe situaties.
  • Je gaat goed om met weerstand door open te communiceren, vertrouwen te winnen en constructieve samenwerking te stimuleren.
  • Je bent toegankelijk en empathisch, luistert actief en creëert een veilige omgeving waarin anderen zich gehoord en gesteund voelen.
  • Je denkt creatief en buiten de kaders, richt je op innovatieve oplossingen en werkt resultaatgericht naar tastbare doelen.
  • Je bent flexibel, gericht op samenwerken, toont initiatief, weet van aanpakken en neemt verantwoordelijkheid voor je eigen ontwikkeling met een positieve basishouding.

Wat bieden wij?

Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners én voor onze medewerkers. Naast een baan met impact kun je daarom rekenen op:

  • Een jaarcontract voor 32-36 uur per week, met mogelijkheid tot verlenging.   
  • Een bruto maandsalaris van maximaal € 6.072,- (schaal 11, cao gemeenten) op basis van 36 uur.
  • 194 verlofuren per jaar bij een contract van 36 uur.
  • Een individueel keuzebudget van 17,05% boven op je salaris dat je kunt inzetten voor studie, extra verlof of bijvoorbeeld de aanschaf van een fiets. Het bedrag laten uitbetalen als een soort 13e maand kan ook.
  • Volop ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.
  • Een goede werkprivébalans met flexibele werktijden.
  • Een laptop en mobiele telefoon.
  • De mogelijkheid om hybride te werken.
  • Een werkgeversbijdrage in de kosten van de zorgverzekering.
  • Een goede pensioenregeling bij ABP waarbij wij als werkgever 70% van de premie betalen en jij slechts 30%.

Wie zijn wij?

Op de afdeling Ruimte & Vastgoedontwikkeling werken ruim 100 professionals in het hart van de stedelijke ontwikkeling. De teams kenmerken zich door hooggekwalificeerde medewerkers met een sterke eigen verantwoordelijkheid, die zeer betrokken en sociaal zijn. Er wordt nauw samengewerkt met andere afdelingen binnen de organisatie, zoals milieu en mobiliteit en economie. Als procesverbeteraar bouw je mee aan de toekomst van de stad en het landelijk gebied van de gemeente. Hierin krijg je de vrijheid om niet alleen veel te doen, maar ook écht veel te betekenen. In de 9e grootste stad van Nederland voel je de directe impact van jouw inspanningen in Breda en onze organisatie. Jouw karakter maakt Breda.

Lees meer over de Gemeente Breda
 

Enthousiast geworden?

Reageer dan snel op deze vacature van procesverbeteraar team Vastgoedontwikkeling. De sluitingsdatum is 1 december 2024. Liever eerst meer weten over deze functie? Bel dan Stephan Ernst, Teamleider Vastgoedontwikkeling, 06 1092 9908.

Goed om te weten

  • De Gemeente Breda is een werkgever die gelijke kansen biedt. Wij ontvangen graag sollicitaties van alle voldoende gekwalificeerde personen ongeacht hun komaf, geslacht, functiebeperking, religie/overtuiging of leeftijd.
  • Als ambtenaar heb je een bijzondere verantwoordelijkheid. Daarom vragen we van iedere nieuwe collega een Verklaring Omtrent het Gedrag. Ook leg je een ambtseed of -belofte af.
  • Als je solliciteert kan het zijn dat wij je openbare social mediaprofiel raadplegen.

Deze vacature delen? Geen probleem! Acquisitie stellen we niet op prijs.

Over de organisatie

Naam organisatie
M - Vastgoed Ontwikkeling
Locatienaam
Stadskantoor