Regie Data & Informatie (RDI)

Digitale innovaties veranderen de manier hoe we leven en werken. Bij de Gemeente Breda spelen we hierop in door onze dienstverlening aan inwoners, ondernemers én collega's verder te digitaliseren. Dit brengt mooie kansen, maar ook uitdagingen met zich mee. Bij de afdeling Regie Data & Informatie (RDI) zoeken we talenten zoals jij die een cruciale rol willen spelen in deze digitale transformatie en onze organisatie klaar maken voor de toekomst.

Data als basis voor betere beslissingen

Bij de afdeling Regie Data & Informatie werk je aan digitale oplossingen voor maatschappelijke thema's als de energie transitie, woningnood en armoedebestrijding. We gebruiken enorme hoeveelheden data om beter te begrijpen wat inwoners en ondernemers nodig hebben. Deze inzichten helpen ons om gerichtere beslissingen te nemen en om onze dienstverlening te verbeteren. Of het nu gaat om het ontwikkelen van informatieproducten of het begeleiden van strategische digitale projecten, jouw werk draagt bij aan efficiënte en effectieve oplossingen voor de inwoners van onze stad en dorpen.

Samenwerking en innovatie

Bij RDI draait alles om samenwerking en innovatie. Wij verbinden verschillende afdelingen en zorgen ervoor dat data en technologie effectief ingezet wordt. Binnen RDI krijg je de kans om te werken met de nieuwste technologieën en om bij te dragen aan innovatieve projecten. Jij helpt Breda de stap te maken naar een datagedreven werkwijze en speelt een rol in de introductie van nieuwe technologieën zoals kunstmatige intelligentie (AI), automatisering en robotica. Alles met één doel: Breda klaarmaken voor de toekomst.

Ben jij klaar voor de uitdaging?

Zie jij jezelf werken in een omgeving waar innovatie, samenwerking en groei centraal staan? Waar je de kans krijgt om echt impact te maken met data en digitale oplossingen? Lees de verhalen van onze collega's of bekijk de vacatures!

Ellis - Business analist

Collega Ellis in een vergaderruimte met een data dashboard op het scherm

"Als business analist ben ik het eerste contactpunt voor collega’s met data gerelateerde vragen. Door goed door te vragen, bepalen we samen welke gegevens echt nodig zijn en hoe ze het beste te gebruiken zijn. Mijn werk draagt bij aan maatschappelijke projecten, zoals de energietransitie, waarbij onze data helpt om strategische keuzes te maken. Het is mooi om te zien hoe mijn werk echt impact heeft op de stad en haar inwoners."

Lees het volledige verhaal van Ellis.

Grett – Systeembeheerder

Collega Grett zit aan een bureau

"Binnen het team ICT Services werk ik aan het project Infrastructure as Code, waarbij we onze IT-omgeving naar de cloud (Azure) verhuizen. Door dit vast te leggen in code, kunnen collega's op een veilige en gestandaardiseerde manier servers en applicaties uitrollen. De werksfeer binnen ons team is open en veilig, met veel ruimte voor innovatie en experimenten. We werken aan de hand van een roadmap, waar je zelf kunt kiezen aan welke projecten je wilt bijdragen. Zo wordt iedereen in zijn/haar kracht gezet en helpen we de gemeente Breda verder te ontwikkelen. Ik ben dan ook trots als ik zie wat mijn collega's en ik doen voor deze mooie stad waar ik geboren en getogen ben.”  

Hester - Functioneel beheerder

Collega Hester

"Samen met mijn directe collega's beheer ik het zaaksysteem. Die applicatie heeft heel veel gebruikers, wat mijn werk ook meteen super afwisselend maakt. Ik ga met hen in gesprek om te bepalen wat er nodig is, leg uit hoe het systeem gebruikt moet worden en beantwoord vragen. Daarnaast werk ik aan verschillende projecten. Het leuke daarvan is dat je vrijheid hebt om bij een project aan te sluiten wat je interessant lijkt en zo collega's van andere afdelingen leert kennen. Ideaal als je, net als ik, in alles geïnteresseerd bent!"

Helena - Strategisch adviseur

Collega Helena

"Als strategisch adviseur werk ik aan de langetermijnstrategie voor digitalisering en daarnaast houd ik mij ook bezig met innovatie. Zo zijn we in een vroeg stadium begonnen met het verkennen wat kunstmatige intelligentie (AI) voor onze organisatie kan betekenen. We hebben al veel stappen gemaakt die ons voorbereiden op de uitdagingen en kansen van morgen. In onze Techschuur geven we nieuwe ideeën de ruimte om te groeien.  Wat ik het leukste vind aan werken bij de Gemeente Breda is de regie die ik heb over mijn werk en persoonlijke ontwikkeling, met volop kansen om te groeien."

Word jij onze nieuwe collega?

  • Adviseur onderwijshuisvesting

    Opleidingsniveau
    HBO
    Vakgebied
    Stedelijk beleid
    Uren per week
    32 - 36
    Dienstverband
    Fulltime, Parttime
    Salarisindicatie
    € 5.070 - € 6.862
    Openingsdatum
    20-12-2024
    Sluitingsdatum
    12-01-2025

    Als Adviseur Onderwijshuisvesting coördineer je de huisvesting met partners, bouwt relaties met stakeholders en werkt aan duurzame, toekomstbestendige oplossingen voor onderwijshuisvesting.

  • ICT Incidentmanager

    Opleidingsniveau
    HBO
    Vakgebied
    IT / Data / Technologie
    Uren per week
    36
    Dienstverband
    Fulltime
    Salarisindicatie
    € 3.602 - € 5.313
    Openingsdatum
    19-12-2024
    Sluitingsdatum
    12-01-2025

    Gemeente Breda zoekt een zelfstandige en proactieve ICT Incidentmanager! Werk samen met professionals, focus op procesmanagement en maak impact. Iets voor jou? Lees snel verder!

  • Vastgoedmanager

    Opleidingsniveau
    HBO
    Vakgebied
    Vastgoedbeheer
    Uren per week
    36
    Dienstverband
    Fulltime
    Salarisindicatie
    € 4.264 - € 6.072
    Openingsdatum
    19-12-2024
    Sluitingsdatum
    26-01-2025

    Gemeente Breda zoekt een Vastgoedmanager met ervaring in maatschappelijk vastgoed en relatiebeheer. Werk in een dynamisch team en draag bij aan stedelijke en maatschappelijke doelen.