Secretaresse Afdeling Stedelijk Beleid
Over de vacature
Ben jij die georganiseerde en vooruitdenkende professional met een uitstekende organisatie-vaardigheden? Zet jij graag je ondersteunende kwaliteiten in zodat het (management) team optimaal presteert? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Wat ga je doen?
Als Secretaresse op de afdeling Stedelijk Beleid speel je een belangrijke rol in het ontzorgen van het managementteam bij hun dagelijkse werkzaamheden. Jij zorgt ervoor dat de administratie goed verloopt en draagt bij aan een efficiënte en gestructureerde werkomgeving. Je werk nauw samen met collega’s en afdelingen binnen de organisatie en levert een essentiële bijdrage aan een succesvolle uitvoer van de managementtaken waar het MT dagelijks mee bezig is.
- Je beheert zelfstandig de complexe agenda van het afdelingshoofd en teamleider(s), plant vergaderingen en afspraken, stelt prioriteiten en zorgt voor een efficiënte tijdsindeling.
- Je ondersteunt bij het opstellen, volgen en beheren van rapporten, presentaties en andere documentatie.
- Je coördineert de interne en externe communicatie, zowel mondeling als schriftelijk.
- Je bereidt vergaderingen voor, verzamelt hiervoor benodigde informatie, stelt agenda’s op en notuleert
- Je ondersteunt bij administratieve en secretariële taken
- Je bent eerste aanspreekpunt voor zowel interne als externe contacten en staat deze deskundig en professioneel te woord.
- Je beheert en optimaliseert administratieve processen zoals facturatie, budgetbeheer en archivering van documenten, en zorgt voor een efficiënte en nauwkeurige administratie.
Wat vragen wij?
- Je beschikt over minimaal mbo+ werk- en denkniveau bij voorkeur in de richting van officemanagement, managementassistent of vergelijkbaar.
- Je hebt aantoonbare ervaring in een vergelijkbare functie, bij voorkeur binnen de overheid.
- Je hebt interesse in of ervaring met de beleidsorganisatie en wil je hier verder in verdiepen.
- Je denkt analytisch, werkt oplossingsgericht en hebt een sterk organisatorisch vermogen.
- Je bent discreet en betrouwbaar, met oog voor detail
- Je communiceert helder en effectief, bent professioneel en representatief.
- Je functioneert goed onder (tijds)druk en past je makkelijk aan in een dynamische omgeving.
- Je neemt graag initiatief, werkt zelfstandig, durft je mening te geven en staat stevig in je schoenen.
- Je hebt uitstekende vaardigheden in MS Office en hebt bij voorkeur ervaring met gemeentelijke systemen zoals Djuma.
- Je bent gericht op samenwerking en zet je in voor het borgen van een hoge kwaliteit.
Wat bieden wij?
Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners én voor onze medewerkers. Naast een baan met impact kun je daarom rekenen op:
- Een jaarcontract voor 24 - 36 uur per week, met mogelijk uitzicht op een vast contract.
- Een bruto maandsalaris van maximaal € 2.700 - € 3.831 (schaal 07 cao gemeenten) op basis van 36 uur.
- 201,60 verlofuren per jaar bij een contract van 36 uur.
- Een individueel keuzebudget van 17,05% boven op je salaris dat je kunt inzetten voor studie, extra verlof of bijvoorbeeld de aanschaf van een fiets. Het bedrag laten uitbetalen als een soort 13e maand kan ook.
- Volop ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.
- Een goede werk-privébalans met flexibele werktijden.
- Een laptop en mobiele telefoon.
- De mogelijkheid om thuis te werken.
- Een werkgeversbijdrage in de kosten van de zorgverzekering.
- Een goede pensioenregeling bij ABP waarbij wij als werkgever 70% van de premie betalen en jij slechts 30%.
Wie zijn wij?
Afdeling Stedelijk Beleid bestaat uit ongeveer 85 collega’s. Samen met het bestuur en andere (beleids)afdelingen werken we aan het behalen van onze doelstellingen. Er is een constante verbinding tussen stedelijk beleid, sociaal beleid en met digitalisering, ruimte en vastgoed, mobiliteit, milieu en openbare ruimte.
Je maakt als secretaresse onderdeel uit van een nieuw team én een nieuwe afdeling. Er is veel positieve energie en enthousiasme. Uiteraard zijn er ook volop uitdagingen die bij vernieuwing horen. We werken hard maar er wordt zeker ook veel gelachen. Er is ruimte voor ontspanning door middel van een borrel of een uitje. Deze goede werksfeer draagt bij aan een leuke baan!
Lees meer over de Gemeente Breda
Enthousiast geworden?
Reageer dan snel op deze vacature van Secretaresse Afdeling Stedelijk Beleid. Dit kan tot en met 6 april 2025. Zijn we enthousiast, dan ontvang je zo snel mogelijk een uitnodiging voor een kennismakingsgesprek. Liever meer weten over de functie Bel dan naar Bas van Tartwijk, Afdelingshoofd Stedelijk Beleid, tel. 06-27579410.
Goed om te weten:
- De Gemeente Breda is een werkgever die gelijke kansen biedt. Wij ontvangen graag sollicitaties van alle voldoende gekwalificeerde personen ongeacht hun komaf, geslacht, functiebeperking, religie/overtuiging of leeftijd.
- Als ambtenaar heb je een bijzondere verantwoordelijkheid. Daarom vragen we van iedere nieuwe collega een Verklaring Omtrent het Gedrag. Ook kan het zijn dat we je openbare sociale mediaprofiel raadplegen en leg je een ambtseed of -belofte af.
Deze vacature delen? Geen probleem! Acquisitie stellen we niet op prijs.