Teamleider Stedelijk Groen en Ecologie

Over de vacature

Openingsdatum
04-11-2024
Sluitingsdatum
24-11-2024
Opleidingsniveau
HBO
Vakgebied
Buitenruimte / Groenvoorziening
Dienstverband
Fulltime
Uren per week
36
Salarisindicatie
€ 5.070 - € 6.862

Door de groei van Breda en de ambitie om een stad in een park te zijn, ontstaat er steeds meer groen in de openbare ruimte. Dit betekent meer aanleg maar ook meer onderhoud. Het team Stedelijk Groen en Ecologie (Team Oost) is onderdeel van afdeling Uitvoering en is verantwoordelijk voor het onderhoud en aanleggen van de groenvoorzieningen in Breda. Als Teamleider Stedelijk Groen en Ecologie stuur jij medewerkers aan die werkzaam zijn in het groen en die ervoor zorgen dat de inwoners van Breda zich prettig voelen in hun wijk en stad.

Wat ga je doen?

  • Je geeft leiding aan diverse ploegen binnen Stedelijk Groen en Ecologie.
  • Je zorgt voor een vlekkeloze dagelijkse uitvoering en streeft continu naar verbeteringen en innovaties binnen de bedrijfsvoering processen van de afdeling.
  • Je bent verantwoordelijk voor de personele zorg en creëert een omgeving waarin medewerkers zich gehoord, gewaardeerd en gemotiveerd voelen.
  • Je bent budgethouder voor in- en externe contracten en hebt de verantwoordelijkheid voor de kosten en afstemming binnen je team.
  • Je blijft op de hoogte van ontwikkelingen in jouw vakgebied en vertaalt deze naar kansen en verbeteringen voor jouw team en afdeling.
  • Je coördineert ecologische projecten binnen de gemeente.
  • Je biedt ondersteuning bij de planning en uitvoering van groene initiatieven.

Wat vragen wij?

  • Je beschikt over minimaal een HBO diploma richting Groen, Ecologie of Bedrijfskunde en hebt aantoonbare werkervaring als leidinggevende.
  • Je hebt affiniteit met het werken met mensen in de Sociale Werkvoorziening (SW) en andere groepen die extra ondersteuning nodig hebben op de arbeidsmarkt.
  • Je hebt een brede en gespecialiseerde kennis van cultuurgroen, ecologie en bedrijfskunde.
  • Je bent bedreven in het coördineren van processen en het geven van advies.
  • Je hebt inzicht in de financiële, organisatorische en technische aspecten van jouw werk.
  • Je hebt ervaring met bestekken schrijven aan de hand van de RAW-systematiek.
  • Je beschikt over een ruime kennis van de Uniforme Administratieve Voorwaarden (UAV) voor de uitvoering van werken van de UAV. 
  • Je hebt een goed financieel inzicht en toont betrokkenheid bij innovaties waarmee je zorgt dat jouw werkveld continu in ontwikkeling blijft.

Wat bieden wij?

Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners én voor onze medewerkers. Naast een baan met impact kun je daarom rekenen op:

  • Een jaarcontract voor 36 uur per week met mogelijk uitzicht op een vast contract. 
  • Een bruto maandsalaris van maximaal € 6862 (schaal 12 cao gemeenten) op basis van 36 uur.
  • 194 verlofuren per jaar bij een contract van 36 uur.
  • Een individueel keuzebudget van 17,05% boven op je salaris dat je kunt inzetten voor studie, extra verlof of bijvoorbeeld de aanschaf van een fiets. Het bedrag laten uitbetalen als een soort 13e maand kan ook.
  • Volop ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.
  • Een goede werkprivébalans met flexibele werktijden.
  • Een laptop en mobiele telefoon.
  • De mogelijkheid om hybride te werken.
  • Een werkgeversbijdrage in de kosten van de zorgverzekering.
  • Een goede pensioenregeling bij ABP waarbij wij als werkgever 70% van de premie betalen en jij slechts 30%.

Wie zijn wij?

Het team  Stedelijk Groen Oost en Ecologie is onderdeel van afdeling Uitvoering, Deze afdeling is verantwoordelijk is voor het onderhoud van de totale Openbare Ruimte van gemeente Breda.  Afdeling Uitvoering werkt met zo’n 270 medewerkers dagelijks aan het beheer en onderhoud van Breda. De afdeling bestaat uit 6 teams namelijk:

Uitvoering en Advisering
Reiniging
Grond-, Weg- en waterbouw en Verkeer
Stedelijk Groen Oost en Ecologie
Stedelijk Groen West
Bomen, Sport en Recreatie

Deze teams werken vanuit verschillende locaties in de stad. Veel werkzaamheden worden uitgevoerd op werkdagen. Maar ook in het weekend zal onze stad schoon, veilig en heel moeten zijn. De medewerkers van je team zijn betrokken en enthousiaste vakspecialisten en werken vanuit een eigen locatie met diverse ploegen in verschillende wijken. Werktijden zijn van 7.45 tot 16.30 uur.

Lees meer over de Gemeente Breda

Enthousiast geworden?

Reageer dan snel op deze vacature van Teamleider Stedelijk Groen Oost en Ecologie. Dit kan tot en met 24 november 2024. Zijn we enthousiast, dan ontvang je zo snel mogelijk een uitnodiging voor een kennismakingsgesprek. De gesprekken zijn gepland op woensdag 4 december 2024.

Liever eerst meer weten over deze functie? Bel dan naar Marcel van de Merwe, Afdelingshoofd  Uitvoering, tel. (06) 29661278

Goed om te weten

  • De Gemeente Breda is een werkgever die gelijke kansen biedt. Wij ontvangen graag sollicitaties van alle voldoende gekwalificeerde personen ongeacht hun komaf, geslacht, functiebeperking, religie/overtuiging of leeftijd.
  • Als ambtenaar heb je een bijzondere verantwoordelijkheid. Daarom vragen we van iedere nieuwe collega een Verklaring Omtrent het Gedrag. Ook kan het zijn dat we je openbare sociale mediaprofiel raadplegen en leg je een ambtseed of -belofte af.

 Deze vacature delen? Geen probleem! Acquisitie stellen we niet op prijs.

Over de organisatie

Naam organisatie
Oost
Locatienaam
Districtspost Charles Petitweg