Vergunningverlener APV & bijzondere wetten
Over de vacature
Als vergunningverlener ben je samen met je collega vergunningverleners verantwoordelijk voor het vergunningverleningsproces APV en Bijzondere wetten in Breda. Je werkzaamheden bestaan voornamelijk uit: het beoordelen van de vergunningaanvragen voor allerlei diverse vergunningen en ontheffingen, zoals o.a. standplaatsen, straatmuzikanten, ligplaatsen, taxi’s, plaatsen voorwerpen in de buitenruimte en gehandicaptenparkeerplaatsen. En naast deze nog vele andere vergunningen, wat het zeer divers maakt.
Dit doe je in samenwerking met interne en externe partijen in het adviseringstraject, zoals collega’s binnen het team, juridisch adviseurs, Politie en burgers. Daarbij ben je actief in de beantwoording van vragen van omwonenden, pers en de gemeenteraad.
In je rol ben je ook verantwoordelijk voor het verwerken van zienswijzen in definitieve besluiten en het maken van de uiteindelijke goede belangenafweging in alle dossiers.
Wat ga je doen?
- Je controleert de volledigheid van de diverse vergunningaanvragen.
- Je zet tijdig adviezen uit naar de betrokken deskundigen.
- Je toetst vergunningaanvragen en adviezen integraal.
- Je maakt een integrale afweging en motiveert dit in je besluit.
- Je beantwoordt vragen vanuit de stad, bijvoorbeeld van aanvragers, omwonenden of ondernemers.
- Je neemt deel aan projectgroepen en overleggen waar dit gewenst en nodig is, zoals het productgroepoverleg Evenementen.
Wat vragen wij?
- Je hebt een mbo-opleiding, bij voorkeur in een juridische richting.
- Je hebt kennis van regelgeving van de Algemene Wet Bestuursrecht, APV en Bijzondere wetten (pré).
- Je hebt ervaring met vergunningverlening en het verwerken van zienswijzen.
- Je communiceert doelgericht en overzichtelijk.
- Je bent politiek sensitief richting betrokkenen, zowel intern als extern.
- Je bent een teamspeler die een prettige werksfeer belangrijk vindt.
- Je bent stressbestendig en flexibel in je werkhouding.
- Je werkt doortastend en nauwkeurig.
- Je bent proactief en gericht op integraal samenwerken.
- Je hebt een servicegerichte houding.
Wat bieden wij?
Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners én voor onze medewerkers. Naast een baan met impact kun je daarom rekenen op:
- Een jaarcontract voor 36 uur per week, met mogelijk uitzicht op een vast contract.
- Een bruto maandsalaris van maximaal € 4.297,- (schaal 8 cao gemeenten) op basis van 36 uur.
- 201,60 verlofuren per jaar bij een contract van 36 uur.
- Een individueel keuzebudget van 17,05% boven op je salaris dat je kunt inzetten voor studie, extra verlof of bijvoorbeeld de aanschaf van een fiets. Het bedrag laten uitbetalen als een soort 13e maand kan ook.
- Volop ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.
- Een goede werk-privébalans met flexibele werktijden.
- Een laptop en mobiele telefoon.
- De mogelijkheid om thuis te werken.
- Een werkgeversbijdrage in de kosten van de zorgverzekering.
- Een goede pensioenregeling bij ABP waarbij wij als werkgever 70% van de premie betalen en jij slechts 30%.
Wie zijn wij?
De Gemeente Breda is de negende stad van Nederland en groeit de komende tijd fors. In de afgelopen periode zijn grootstedelijke ambities in gang gezet. Zo wil de Gemeente Breda investeren in een toekomstbestendige stad waarbij we een groene stad in een park zijn, met een openbare ruimte waarin ontmoeten en bewegen vanzelfsprekend zijn.
Deze torenhoge ambities hebben ook invloed op de stad en de zaken die hierin gebeuren, zoals activiteiten in de buitenruimte, aanbieders van producten op standplaatsen, het aantal ligplaatsen voor boten en zaken rond de taxi’s in Breda. Het team Leef binnen de afdeling Veiligheid & Leefomgeving zorgt voor een veilig leefklimaat door het verlenen van de juiste vergunningen op diverse onderwerpen. Hierbij werk je samen met vele interne en externe partijen die bijdragen aan het doel van veiligheid.
Lees meer over de Gemeente Breda
Enthousiast geworden?
Reageer dan snel op deze vacature van Vergunningverlener APV & bijzondere wetten. Dit kan tot en met 13 april 2025. Zijn we enthousiast, dan ontvang je een uitnodiging voor een kennismakingsgesprek op een datum nader te bepalen.
Liever eerst meer weten over deze functie? Bel dan naar Victor Roks op telefoonnummer: (06) 48263749
Goed om te weten:
- De Gemeente Breda is een werkgever die gelijke kansen biedt. Wij ontvangen graag sollicitaties van alle voldoende gekwalificeerde personen ongeacht hun komaf, geslacht, functiebeperking, religie/overtuiging of leeftijd.
- Als ambtenaar heb je een bijzondere verantwoordelijkheid. Daarom vragen we van iedere nieuwe collega een Verklaring Omtrent het Gedrag. Ook kan het zijn dat we je openbare sociale mediaprofiel raadplegen en leg je een ambtseed of belofte af.
Deze vacature delen? Geen probleem! Acquisitie stellen we niet op prijs.